POLOOSY A HŘÍDELE

Zakázková výroba vysoce pevnostních poloos a hřídelí JP-AXLES

Poloosy JP-AXLES, jezdí v současné době na těchto vozidlech, či nápravách: LAND ROVER, TOYOTA, NISSAN, JEEP WRANGLER, VOLVO C303, UNIMOG U90, 404, SUZUKI SAMURAI a na většině čtyřkolek POLARIS.

Veškeré poloosy jsou vyráběné z legovaných materiálů vysoké pevnosti, které se vyznačují především houževnatostí, která je zásadní vlastností požadovaná pro poloosy. Materiál musí mít povrchovou tvrdost, aby nedocházelo k opotřebení drážek (otlačení), a na druhou stranu houževnatost (pružnost) jádra, které absorbuje rázy. Tato vlastnost je rozhodující pro to, zda poloosa praskne či vydrží. Dalšími výhodami tohoto materiálu je minimální deformace po kalení. To zaručuje přesný výsledný rozměr drážek. Dobrá vrubová pevnost, která vzniká v místě za drážkováním, kde fréza vystupuje z materiálu. U většiny materiálů je vhodné povrch poloosy dokonce leštit, pro vyšší únosnost, protože každý vryp, kterým je i špatný, nekvalitní povrch, znamená podstatné snížení pevnosti. U použitého materiálu v poloosách JP-AXLES je vliv minimální.

Tvar je také zásadně důležitý!
Na níže uvedeném obrázku je vidět zásadně špatný konec poloosy, poté tvar, který se používá v případě rozdílného průměru drážek a jako třetí je ideální tvar poloosy. Tato poloosa má stejný průměr po celé délce, proto při zkrutu je namáhána rovnoměrně a nedochází k namáhání v jednom místě jako u předchozích dvou variant.

Dlouholetý výzkum a porovnávání materiálů všech velkých světových výrobců poloos v originálním provedení či pevnostních poloos úpravců a následného navržení zkušenými technology nového materiálu je zárukou toho, že poloosy JP –AXLES jsou vyrobeny z toho nejlepšího, co škála materiálů EN, ČSN nabízí.

Fotogalerie produktů:

Při vývoji jsem podrobil zkoušce originál materiály na KVANTOMETRU, který přesně na základě chemického rozboru určí procenta legujících prvků a následný materiál dle ČSN či EN. Následovalo zjištění, které jasně zodpovědělo, proč originální poloosy nevydrží namáhání po úpravě vozidla na větší kola, domontování uzávěrky diferenciálu či zvýšení výkonu motoru. Originální poloosy jsou vyrobené kompromisem cena materiálu a pevnost a dále možnosti jednoduché výroby a úpravy materiálu jako např. vhodnost pro indukční kalení (rychlé, cenově levné).

Testování materiálu při vývoji probíhalo jak statickými zkouškami, především měřením povrchové tvrdosti Poldi Kladívkem, tak dynamickými zkouškami v podobě měření meze pevnosti poloos v laboratoři Poldi Kladno. Následné dlouholeté testování na vozidle Jeep Wrangler EVO3 při závodech Mistrovtví ČR. To potvrdilo kvalitu materiálu a správnost tepelného zpracování, které je také velmi důležité.

Referencemi je množství vyrobených poloos u uživatelů. Pokud nebyla závada v konstrukci vozidla v podobě natvrdo zabržděného kola a 300 koňového motoru při velkém převodovém poměru, nikdy žádná poloosa doposud nepraskla!! Dokonce ve spojitosti s kloubem LONGFIELD, který je znám svojí doživotní zárukou, tento kloub praskl a POLOOSA VYDRŽELA.

Výhodami poloos od JP-AXLES je nejen vysoká pevnost, ale i možnost přizpůsobení a výroby na míru na kterýkoli vůz, požadované drážkování a rozměry.

Informace na info@jp-axles.cz.